От 50-те години на миналия век FAW произвежда с голям успех камиона Jiefang CA10. Търговските превозни средства обикновено имат по-дълъг живот от леките автомобили, но и камионите трябва да се обновяват от време на време. Затова след две десетилетия FAW е имала готов наследник на CA10, но вместо това целият дизайн и интелектуална собственост са предадени на SAW. Това, което трябваше да бъде Jiefang CA140, стана Dongfeng EQ140. Производството на камиона започва през 1978 г. на втората монтажна линия на SAW с капацитет от 5000 автомобила годишно. EQ140 е първият Dongfeng, който се продава на широката публика, въпреки че се появява и в много военни версии.
Dongfeng не е единствената компания, която произвежда EQ140. Тя следваше същия принцип като конкурентите си FAW и BAW, като използваше голяма мрежа от по-малки заводи за производство на части и сглобяване. Dongfeng доставя кабини и други компоненти на няколко компании от тази мрежа, които сглобяват своя собствена версия на камиона.
До 70-те години на ХХ век промишлеността в Китай е под контрола на правителството, било то на федерално ниво или на по-ниски административни юрисдикции (провинции или градове). В края на седемдесетте години правителството започва да подкрепя свободни съюзи между предприятия от един и същи отрасъл. А през 80-те години най-накрая става възможно едно предприятие да притежава (част от) друго. През 1991 г. правителството изготвя планове за консолидация и създаване на големи групи предприятия.
Гамата в началото на 80-те години
SAW очевидно е трябвало да се движи в рамките на съществуващите закони и разпоредби и е имала допълнителния недостатък, че се е намирала в отдалечен район, без поддържащи отрасли. Затова SAW формира голяма мрежа от свързани предприятия, върху които по принцип не може да има контрол. Но умните юристи винаги намират начин. В случая на SAW дружеството продава части и компоненти на свързаните с него лица с 10 % под пазарната цена. Това е позволило на тези дружества да започнат производство на полуниски цени. В замяна SAW получаваше 20% от печалбата. Въпреки това те никога не са получавали парите и те са били задържани в тези свързани дружества. Това може да се разглежда като форма на капиталова инвестиция.
Следващата стъпка идва през 1981 г., когато SAW създава Dongfeng Automotive Industry Association (компанията се превежда и като Dongfeng United Automotive Industry Corporation или Dongfeng Motor Industry Joint Venture), нека я наричаме накратко Dongfeng Industry. Това ново предприятие обединява SAW със седем други предприятия, а именно Hangzhou Automobile Corporation, Hanyang Special Purpose Vehicle Works и автомобилните заводи на Гуанджоу, Лиуджоу, Чунцин, Гуейджоу, Юнан и Урумчи. Първоначално Dongfeng Industry притежава 20%, а правителството запазва 80%, но контролът върху управлението е предаден на SAW. По-късно SAW получава мажоритарен дял във всички тези дружества.
Развитие на EQ140
Една от причините за създаването на Dongfeng Industry е да се заобиколят строгите ограничения за производствената продукция, част от китайската планова икономика. SAW и FAW, които създават подобна индустриална асоциация, се борят усилено, за да се отърват от тези ограничения, определени от правителствен комитет, наречен Китайска национална корпорация за автомобилна индустрия (CNAIC). През 1987 г. SAW получава равен управленски статут с провинциалните правителства и вече може да контролира пряко други предприятия. През 1987 г. SAW контролираше 200 по-малки предприятия, а две години по-късно броят им нарасна на 300. В крайна сметка правителството отнема контрола на CNAIC (и ограниченията върху обема на производството) и групи предприятия като SAW придобиват много по-голяма независимост.
Драстичните икономически промени през осемдесетте години кулминират през 1992 г. във временна крайна точка за SAW. На 1 септември Втори автомобилен завод променя името си на Dongfeng Motor Corporation (DFMC). Тя е изцяло държавна холдингова компания, контролираща пряко около 30 дружества, включително Dongfeng Industrial и съвместно предприятие със Citroen. В същия ден Dongfeng Industrial променя името си на Dongfeng Motor Company (DFMG). Това е оперативната компания, която отговаря за производството на камионите Dongfeng. Тя контролира пряко и непряко огромния брой по-малки компании, придобити през последното десетилетие.